לימודי קואצ’ינג, סטאז’, ומי ראוי להיות מאמן מוסמך
לימודי קואצ’ינג, סטאז’, ומי ראוי להיות מאמן מוסמך
סטאז’ הוא התקופה אחרי סיום הלימודים בה הנך עושה את צעדיך הראשונים במקצוע, יחד עם הדרכה על עבודתך.
סטאז’ חייב לכלול הדרכות 1:1 ולא מספיקה הדרכה קבוצתית.
כמו כן, נדרשת הדרכה מפורטת שמתייחסת לעבודה של הקואצ’ר המתחיל, ואין די בתגובה לקונית בנוסח “עשית טוב. תמשיך”.
מי שלא השלימו סטאז’ כראוי או בכלל לא קבלו הדרכות –
לא יכולים להיחשב למאמנים מוסמכים, גם אם למדו שנה שלימה במוסד כזה או אחר.
בקיצור: הסמכה מחייבת השלמת “סטאז עם סופרויז’ן”, שמשמעותו: עבודה תחת פיקוח.
לצערנו, ממשלת ישראל, כמו גם שאר הממשלות בעולם, איננה מכירה בקואצ’ינג כ”עיסוק מקצועי“.
מבחינה זאת, קואצ’ר הוא כמו מסג’יסט: שניהם יכולים לכתוב לעצמם תעודת מומחיות
בלי ללמוד אף שיעור, ובלי לעבור על החוקים. פשוט כי אין חוק.
גם יועצים ארגוניים נופלים לקטגוריה של עיסוקים שאינם מוגדרים כ”מקצוע”.
מצד אחד לומדים ייעוץ ארגוני לתואר שני, ומצד שני אין מקצוע כזה.
זאת מגמה מוצהרת בעולם כולו,
שמטרתה לא להגביל את בני האדם בבואם להתפרנס (הגבלת חופש העיסוק).
לחופש הזה שניתן למקצוע הקואצ’ינג יש גם יתרונות.
אחד מהם הוא שאפשר להמשיך ולשכלל ולהיטיב את תוכנית הלימודים, בלי לעבור על חוק השכלה כזה או אחר.
למשל, אצלנו במכללת iCU הוספנו תכנים מתוך פסיכולוגיה חיובית.
בתי ספר רבים בארץ הלכו אחרי iCU והם מוסיפים לתוכנית הלימודים שלהם
שיעורים שקיימים אצלנו מהיום הראשון: למשל, על מימד החוויה, או על אינטואיציה, או על ביטחון עצמי,
ויש כאלה שפשוט העתיקו את התוכנית הטובה שלנו כלשונה 🙂
זה טוב, כי חשוב שרמת הקואצ’ינג תהיה גבוהה בכל מקום!
גם כיום, שיעורי הקואצ’ינג ב-iCU נחשבים למרתקים ועשירים ביותר, ללא תחרות למקומות אחרים.
התוצאה המשכנעת של לימודים ברמה גבוהה במיוחד
היא העובדה שאחוז גבוה מאוד מבוגרי iCU עוסקים בקואצ’ינג בצורה כזאת או אחרת,
לעומת אחוז זניח בלבד מבוגרי מוסדות אחרים.
למעשה, מכללת iCU עם שיטת ©אינטליגנציה אינטואיטיבית,
הובילה את ענף הקואצ’ינג בארץ מאז היווסדה, ושימשה מודל ודוגמה לאחרים.
והראייה היא שהקואצ’ינג בארץ אינו דומה לקואצ’ינג בארה”ב או בארצות אחרות.
אנחנו שמחים וגאים להיות ביהס שיצר והטמיע מטבעות לשון שהיום נפוצים בכל מקום,
כמו למשל “הפער בין הווה לעתיד”, “פרדיגמה אהובה שלי” ו”פיצוח הפרדיגמה”,
המאמן כמגדלור”, “מהווה מצוי לעתיד רצוי”, “להתרגל להצליח”, ועוד ועוד.
בארץ, “הצבע של קואצ’ינג” הוא הצבע ש-iCU הובילה,
עם דגש על עבודה רב-מימדית, שכוללת, למשל, התייחסות לתחושות של הלקוח ושל הקואצ’ר.
ברוב העולם עדיין עובדים עם דגש כבד על ביצועים והישגים בלבד.
אבל, תארו לכם שמישהו מתאמץ ומצליח להשיג את המטרה שלו, ובלבו – הוא לא מרגיש מאושר?
אז במה הועלנו לאותו אדם?
אין ספק ששיטת ©אינטליגנציה אינטואיטיבית העוסקת גם בחוויות, גם במחשבות וגם בהתנהגות,
העניקה לעבודת הקואצ’רים מימד של עומק, עושר, ומשמעות.
מאחלים לכם לימודים מהנים מאוד, והמון המון הצלחה בעבודתכם כקואצ’רים מוסמכים.
תמיד בעדך,
אסתי פישר היים וצוות iCU
– – – – – – – – –
לכל שאלה – השאירו לנו הודעה ונשמח להתייחס
> הודעה במייל
בטלפון: 03-6488108
– – – – – – – – –
קישורים – מכללת iCU אונליין קולג’, לימודי קואצ’ינג ומנטורינג אונליין
קבוצות פייסבוק של iCU
2. קואצ’ינג לחיים טובים בשיטת אינטליגנציה אינטואיטיבית
———————–
© כל הזכויות שמורות לאסתי פישר היים ומכללת iCU אונליין קולג’